Marka CHAOS by Marta Boliglova powstała z myślą o wyjątkowych kobietach, ceniących indywidualność. Wyróżniają ją najwyższej jakości tkaniny, precyzja szycia oraz starannie dobrane materiały. Olga Nijaki, która odpowiedzialna jest za projekt butiku, stworzyła wyjątkową przestrzeń, która charakteryzuje się przede wszystkim nowoczesnością i najlepszymi materiałami wykończeniowymi.
CHAOS to wyjątkowa marka, która słynie z nietuzinkowych projektów, unikatowych wzorów i luksusowych tkanin. Wnętrze butiku musiało być zgodne z filozofią marki. Założeniem i wizją architekt Olgi Nijaki było stworzenie niepowtarzalnej przestrzeni, która w subtelny sposób stanie się ekskluzywnym, a jednocześnie niedominującym tłem dla charakterystycznych kolekcji Marty Boliglovy.
Butik znajduje się w wyjątkowym budynku Teatru Wielkiego, przy ul. Moliera 1 w Warszawie. Powierzchnia 100 m² podzielona została na dwie strefy. Pierwsza strefa ekspozycyjna obejmuje dwa pomieszczenia na parterze, salę główną oraz dwie obszerne, komfortowe przymierzalnie. Antresola stanowi odrębną przestrzeń, w której udało się wydzielić przestronne biuro projektantki, miejsce spotkań indywidualnych, magazyn oraz pomieszczenie socjalne wraz z łazienką. Dzięki spektakularnej, szklanej ścianie wnętrze nabrało finezyjnego i luksusowego wyglądu.
„Marta Boliglova miała konkretnie sprecyzowane wymagania, które potraktowałam jak wyzwanie. Szybko udało nam się obrać właściwy kierunek, gdyż obie uwielbiamy piękne wnętrza, ogromne znaczenie ma dla nas detal, a także przywiązujemy wagę do jakości wybieranych materiałów. Zależało nam na stworzeniu wyjątkowego miejsca na modowej mapie Warszawy, które oprócz sprzedażowego charakteru, pozwoli klientom na obcowanie z projektantem, co na pewno wyróżnia markę CHAOS na tle innych marek” mówi architektka Olga Nijaki.
Inwestorce bardzo zależało, aby wejście przykuwało uwagę, dlatego witrynę postanowiono pokryć lustrem, które w efektowny sposób mieni się w świetle, nadaje witrynie lekkości i wytwornego oblicza, przez co nie da się przejść obojętnie obok butiku.
„Rozpoczynając prace nad projektem, otrzymałam od inwestorki krótkie, bardzo sprecyzowane wytyczne, mianowicie – klasyka, elegancja, biel, szkło oraz marmur. Dodałam również drewno w wyjątkowym klasycznym, wersalskim wzorze. Dzięki sprecyzowanej charakterystyce wnętrza, udało mi się stworzyć projekt skrojony na miarę. Biel stała się tłem dla przepięknych kolekcji, sztukaterie w klasycznej wersji dodały wnętrzu elegancji, a moja autorska aranżacja lustrzanych schodów, którą nazwałam „diamentową ścianą” stanowi wisienkę na torcie w butiku i prowadzi do równie wspaniałego biura projektantki, które z kolei poprzedza miejsce indywidualnych spotkań” mówi architekt Olga Nijaki. „W momencie doboru elementów wykończeniowych byłyśmy zgodne co do wyboru zarówno koloru podłogi drewnianej, jak i wzoru marmuru. Inwestorce zależało na połączeniu tych dwóch materiałów, co doskonale wpisało się w moją wizję wnętrza” – dodaje architektka.
Od początku inwestorka zaznaczyła, że złoto musi pojawić się w dodatkach, co dla architektki było dobrą wiadomością, ponieważ bardzo często w swoich realizacjach wykorzystuje ten właśnie kolor. Nie da się ukryć, że zawsze kojarzy się z czymś luksusowym, ponadto od razu wybrane zostały lampy i meble ekskluzywnej marki Eichholtz, gdzie w obecnym sezonie złoto króluje w detalach.
Lustra i tafle białego marmuru, uzupełniają szlachetne, dębowe kasetony, które miały dodać paryskiego szyku. Architektce zależało, aby nie był to powszechnie stosowany wzór jodły klasycznej czy jodły francuskiej, dlatego postanowiła wyszukać wyjątkowy wzór – kasetonu wersalskiego. Taki znalazła w ofercie marki LARECO. Gotowe kasetony dębowe - VERSAILLES “Wesalski” w kolorze Breeze z kolekcji Lareco Nature&Design, okazały się idealne do tej realizacji – zarówno pod względem wzoru, jak i koloru powierzchni drewna, które, wprowadza do wnętrza poczucie ciepła, wyróżnia się wysoką jakością wykonania i odpornością na uszkodzenia. Marmur, szkło, sztukateria, wszechobecna biel oraz drewno tworzą wyjątkowo szlachetną i spójną całość.
CHAOS jest uznawany za markę premium, dlatego też wnętrze powstało w imię tej idei. Projekt stworzony został wedle oczekiwań inwestorki, udało się po drobnej korekcie przemienić wizualizacje 3d w rzeczywistość. Nie tylko wnętrze miało być wyjątkowe, ale także atmosfera, czyli pełen luksus z odrobiną intymności, dlatego mamy wrażenie, jakbyśmy znalazły się we własnej wymarzonej garderobie – przestronnej, uporządkowanej, pełnej przepięknych ubrań i inspiracji.
Projekt: NIJAKI INTERIOR DESIGN, www.olganijaki.com