Zaprojektowany przez Davida Fano nowoczesny mieszkaniowy budynek socjalny w nowojorskiej dzielnicy East River przyniósł mu pierwsze miejsce w kategorii Architektura: “Mniej i więcej”. Projekt budynku pomocniczego przy zaprojektowanym przez Mies van der Rohe Pawilonie Barcelońskim zapewnił Barbieremu pierwsze miejsce w kategorii Architektura: „Mniej daje więcej”. Wykonany przez Goeke’a projekt współczesnego zegarka dla 16 – 25-latków przyniósł mu zwycięstwo w kategorii Wzornictwo Przemysłowe: „Czas popatrzeć”. Uczestnicy konkursu zainteresowali wielotysięczny tłum swoimi niekonwencjonalnymi i atrakcyjnymi projektami.
Zainspirowany światowym sukcesem organizowanego przez Cut&Paste dorocznego Turnieju Projektowania Cyfrowego (Digital Design Tournament), konkurs Szlem Projektowania AU (AU Design Slam) oparto także na dynamicznym formacie pozwalającym ukazać umiejętności uczestników, ich szybkość i obycie ze sceną. Biorący udział w konkursie mają 20 minut na zrobienie oryginalnych projektów, które przez cały czas pracy projektantów są pokazywane na wielkoformatowych ekranach.
„Obserwowanie architektów, inżynierów i konstruktorów pokazujących na żywo przed publicznością działanie modelowania informacji o budynkach i prototypowania cyfrowego było niezwykle ciekawe” -powiedział Phil Bernstein, członek Amerykańskiego Instytutu Architektów, wiceprezes Autodesk ds. strategii i relacji przemysłowych, juror konkursu AU Design Slam. „Choć wszyscy zawodnicy wykazali mistrzowskie opanowanie projektowania trójwymiarowego, zwycięzcy Fano, Barbieri i Goeke zostali uhonorowani za artystyczne podejście do nowatorskiego wzornictwa”.
O Cut&Paste
Cut&Paste (www.cutandpaste.com) jest areną społeczną służącą odkrywaniu, promowaniu i podnoszeniu statusu pracy projektantów. Jest żywym ogólnoświatowym ruchem artystów, firm i mediów pracujących nad wzmacnianiem współpracy twórców poprzez organizację imprez i wsparcie lokalne. Flagową imprezą Cut&Paste jest, narodzony w listopadzie 2005 roku w Nowym Jorku, Turniej Projektowania Cyfrowego rozgrywany na żywo na całym świecie każdego roku. Turniej w 2009 roku według planów odbędzie się w 16 miastach kuli ziemskiej. Ponadto, Cut&Paste pomaga w organizacji konkursów związanych z projektowaniem i imprez branżowych. Dodatkowe informacje o Cut&Paste można uzyskać na witrynie www.cutandpaste.com.
Informacje o Autodesk
Autodesk, Inc. jest światowym liderem w dziedzinie oprogramowania do projektowania dwu- i trójwymiarowego przeznaczonego dla sektorów przemysłu, architektury i budownictwa, inżynierii lądowej oraz mediów i rozrywki. Od wprowadzenia na rynek w 1982 roku oprogramowania AutoCAD Autodesk opracował szerokie portfolio najnowocześniejszych rozwiązań do prototypowania cyfrowego, dzięki którym klienci mogą wypróbowywać swoje pomysły jeszcze przed ich faktyczną realizacją. Firmy z listy Fortune 1000, dzięki narzędziom Autodesk, wizualizują, symulują i analizują, jak ich wyroby będą działały w rzeczywistości, na wczesnym etapie projektowania. Dzięki temu oszczędzają czas i pieniądze, jednocześnie podnosząc jakość i pobudzając innowacyjność. Dodatkowe informacje o Autodesk można uzyskać z witryny www.autodesk.com, www.autodesk.pl.